Komunikaty systemowe
Data publikacji: 2025-01-15
Zmiany w kodach PKD 2025
Informujemy, że z dniem 1 stycznia 2025 roku wprowadzono nową klasyfikację Polskiej Działalności Gospodarczej – PKD 2025. Podstawę prawną stanowi Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2024 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) – Dz.U.z 2024 r. poz.1936.
Pamiętaj, że składając wniosek po 1 stycznia 2025 roku o rejestrację podmiotu lub zmianę danych podmiotu w zakresie PKD – przedmiot działalności możesz oznaczyć już tylko według PKD 2025.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat PKD 2025, kliknij w link Polska Klasyfikacja Działalności (PKD 2025)
Data publikacji: 2024-12-18
Informacja o adresie do doręczeń elektronicznych
Informujemy, że od dnia 1 stycznia 2025 roku przedsiębiorcy składający wniosek o wpis do rejestru przedsiębiorców są zobowiązani do wskazania danych niezbędnych do założenia adresu do doręczeń elektronicznych lub wpisania adresu do doręczeń elektronicznych powiązanego z kwalifikowaną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego do bazy adresów elektronicznych. Jeżeli posiadasz już adres do doręczeń elektronicznych, wystarczy, że złożysz oświadczenie o posiadaniu takiego adresu.
Podmioty podlegające wpisowi do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, składając wniosek o wpis, również mogą skorzystać z powyższego sposobu założenia adresu do doręczeń elektronicznych.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji na temat e-doręczeń, kliknij w link e-Doręczenia dla przedsiębiorców
______________________
OSTRZEŻENIE
Ministerstwo Sprawiedliwości ostrzega, że na rynku funkcjonują firmy komercyjne przesyłające przedsiębiorcom oferty dokonania wpisu do prowadzonych przez siebie rejestrów. Wpis taki ma charakter czysto informacyjny lub reklamowy. Wezwania do zapłaty nadsyłane przez różne podmioty należy traktować więc jako ofertę komercyjną niezwiązaną z Krajowym Rejestrem Sądowym. Nieuiszczenie opłaty nie wywołuje żadnych skutków prawnych w Krajowym Rejestrze Sądowym.
Zaleca się przedsiębiorcom rozwagę przed podejmowaniem współpracy z firmami oferującymi odpłatne wpisy do komercyjnych rejestrów.
______________________
INFORMACJE
Informujemy, że system nie weryfikuje zgodności wybranego rodzaju działalności (klasyfikacja PKD) z formą prawną przedsiębiorstwa.
___________________
W związku z nowelizacją ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym, wprowadzoną ustawą z dnia 2 grudnia 2016 r. o zmianie ustawy o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców oraz niektórych innych ustaw (Dziennik Ustaw rok 2016 poz. 2175), został dodany nowy art. 19c. Zgodnie z jego brzmieniem w przypadku rejestracji nowego podmiotu lub zmiany wpisu, która dotyczy zmiany udziałowców lub wspólników konieczne będzie złożenie dodatkowego oświadczenia, obejmującego informację czy wnioskodawca (spółka) jest cudzoziemcem w rozumieniu ustawy z dnia 24 marca 1920 r. o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców.
System S24 nie posiada wzorca takiego oświadczenia w związku z tym można je dołączyć, jako dokumenty zewnętrzne do wniosku. Obecnie można załączać dokumenty z podpisem kwalifikowanym lub podpisać je Profilem Zaufanym.
Logowanie
Informacje
Aby skorzystać z funkcjonalności portalu S24 musisz zarejestrować konto użytkownika. Rejestracja konta polega na wprowadzeniu danych identyfikujących użytkownika oraz ustalających jego profil.
Przez portal S24 możesz złożyć wniosek o wpis do Krajowego Rejestru Sądowego spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki jawnej, spółki komandytowej i prostej spółki akcyjnej. Możesz również dokonać zmiany danych w zarejestrowanych już spółkach oraz złożyć sprawozdanie finansowe spółki.
Uwaga: Nie możesz złożyć wniosku zmianowego dla spółki, która nie była zarejestrowana z wykorzystaniem portalu S24. Nie możesz również złożyć wniosku zmianowego dla spółki, dla której wprowadzono jakiekolwiek zmiany notarialne. Powyższe ograniczenia nie dotyczą sprawozdania finansowego.
W celu realizacji wpisu lub zmiany musisz przygotować komplet niezbędnych dokumentów. Treść dokumentów musisz wprowadzić do systemu.
Każdy dokument musi być podpisany przez właściwe osoby. Dokument możesz podpisać podpisem kwalifikowanym lub Profilem Zaufanym.